Proefles

Welkom op de website voor de proeflessen D&I/Techniek van het Elzendaalcollege. Hieronder vind je een aantal opdrachten waar je vandaag mee aan de slag kunt gaan. Daarnaast vind je ook nog wat extra informatie over Design & Innovation op het Elzendaalcollege.

Hoe werkt deze website?

In het onderstaande filmpje wordt kort uitgelegd hoe deze website werkt en waar je alles kunt vinden voor vandaag. Mocht je daarna nog vragen hebben kan je uiteraard altijd even vragen of Dick of een van je klasgenoten je kan helpen.

Wat is Design & Innovation?

Mocht je wat meer informatie willen over Design & Innovation dan wordt in het volgende filmpje kort uitgelegd hoe binnen het vak Design & Innovation wordt gewerkt. Mocht je het leuk vinden dan zien we je graag terug op het Elzendaalcollege.

Kennismakingsopdrachten:

Kennismaken programmeren:

In steeds meer apparaten zit een computer, maar hoe weet die computer eigenlijk wat hij moet doen? Hoe vertel je hem dat? Dat doen we met een programmeertaal. Daarnaast moeten we tegen een computer ook alles verdelen in hele kleine stapjes. Bij de eerste opdracht ga je zelf programmeren met ‘Red’ en ‘Pig’ van ‘Angry Birds’.

 

 

Micro:bit:

Een Micro:bit is een microcontroller. Dit is een heel klein computertje en lijkt heel veel op het kleine computertje dat in vrijwel alle apparaten zit. Van je telefoon tot je wasmachine en de grasmaaier van je ouders. Dit kleine computertje kunnen we zo programmeren dat hij allemaal kleine klusjes voor ons doet zoals kijken hoe warm het is of de score bijhouden als je samen met een klasgenoot een spelletje doet. Op deze manier houden wij meer tijd over om leuke dingen te doen.

 

 

Illustrator:

Illustrator is een programma dat geschikt is voor het maken van 2D-tekeningen en illustraties. Illustrator wordt gebruikt voor het maken van afbeeldingen.

 

 

 

SketchUp:

 

SketchUp is een tekenprogramma waarmee je onder andere huizen kan tekenen.

Dat is ook precies wat je in deze opdracht gaat doen. Je gaat een huis maken in 3D!

Je gaat eerst oefenen met een eenvoudig huis, maar daarna kan je als je wilt je droomhuis

of zelfs je droomstad te ontwerpen.