Micro:bit G3

Micro:bit G2: Buggy 1

We gaan de buggy, die in de afbeelding staat programmeren. Daarvoor moet je eerst het verschil leren tussen digitaal en analoog om vervolgens de buggy op verschillende snelheden te laten rijden.

Voorkennis:

Voordat je aan deze opdracht begint is het handig om Micro:bit B1 t/m 4 te maken.

Tijd voor deze opdracht:

1 tot 2 lessen

 Acceptatie criteria:

  • Verschil tussen analoog en digitaal
  • Gebruik van het motorboard (Kitronik)
  • Voorgeprogrammeerde beweging creëren

 Beoordelingspunten:

1 of 2 punten. Voor deze opdracht moet je zelf bepalen hoeveel punten je hebt behaald. De argumenten voor deze keuze plaats je op je Start/Finish verslag.

Opdracht:

  1. Zoek zelf (op internet) uit wat het verschil is tussen analoog en digitaal met behulp van plaatjes En gebruik je uitleg voor je mondeling.
  2. Programmeer onderstaande programma in de Microbit.
  3. Geef in je presentatie een uitleg van de werking van dit programma.